Çorum Lise Taban Puanları ve Yüzdelik Dilimleri LGS-MEB
Çorum Lise Taban Puanları, LGS sonuçlarına göre Anadolu, Fen, Meslek, İmam Hatip ve Sosyal Bilimler liselerine göre değişir. Başarı sıralaması, yüzdelik dilim ve yerleştirme puanı tercih yaparken en önemli kriterlerdir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın e-okul sistemi tercih döneminde yol gösterir. Geçmiş yılların Çorum lise taban puanları ve kontenjan doluluk oranları tercih sürecinde faydalı bilgiler sunar.
# | Lise | 2024 Puan | 2023 Puan | 2022 Puan | 2024 Kontenjan | 2023 Kontenjan | 2022 Kontenjan | 2024 Minimum Yüzdelik Dilim | 2023 Minimum Yüzdelik Dilim | 2022 Minimum Yüzdelik Dilim | İlçe | Alan Türü | Öğrenim Dili |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 15 Temmuz Şehitleri Fen Lisesi | 459.0349 | 470.935 | 447.111 | 30 | 120 | 120 | 3 | 2.88 | 3,14 | MERKEZ | FEN BİLİMLERİ ALANI (FEN LİS.) | İngilizce |
2 | Atatürk Anadolu Lisesi | 433.0543 | 450.298 | 417.173 | 30 | 150 | 150 | 6.91 | 6.46 | 7,12 | MERKEZ | İngilizce | |
3 | Ömer Derindere Fen Lisesi | 402.5609 | 424.401 | 394.02 | 60 | 60 | 60 | 12.35 | 11.04 | 10,99 | OSMANCIK | FEN BİLİMLERİ ALANI (FEN LİS.) | İngilizce |
4 | Özejder Sosyal Bilimler Lisesi | 393.4152 | 403.46 | 375.307 | 30 | 90 | 90 | 14.17 | 14.72 | 14,65 | MERKEZ | İngilizce | |
5 | Sungurlu Fen Lisesi | 370.1656 | 391.009 | 364.956 | 30 | 90 | 90 | 19.2 | 16.98 | 16,89 | SUNGURLU | FEN BİLİMLERİ ALANI (FEN LİS.) | İngilizce |
6 | Şehit Mehmet Kocakaya Fen Lisesi | 356.2477 | 375.835 | 344.232 | 30 | 60 | 60 | 22.44 | 20 | 21,97 | ALACA | FEN BİLİMLERİ ALANI (FEN LİS.) | İngilizce |
7 | Şehit Osman Arslan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi | 359.9893 | 365.506 | 337.523 | 40 | 90 | 90 | 21.47 | 22.2 | 23,79 | MERKEZ | FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI | İngilizce |
8 | Danışmend Fen Lisesi | 328.5849 | 343.199 | 332.083 | 30 | 60 | 60 | 29.49 | 27.4 | 25,36 | İSKİLİP | FEN BİLİMLERİ ALANI (FEN LİS.) | İngilizce |
9 | Çorum Belediyesi Prof. Dr. Hayreddin Karaman Anadolu İmam Hatip Lisesi | 355.3144 | 341.539 | 315.743 | 30 | 90 | 90 | 22.62 | 27.77 | 30,55 | MERKEZ | FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI | İngilizce |
10 | Kargı Fen Lisesi | 313.3205 | 324.545 | 309.516 | 120 | 60 | 60 | 34.02 | 32.27 | 32,72 | KARGI | FEN BİLİMLERİ ALANI (FEN LİS.) | İngilizce |
11 | TOBB-OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 214.0742 | 224.808 | 235.564 | 120 | 60 | 30 | 81.6 | 73.65 | 69,29 | MERKEZ | MAKİNE VE TASARIM TEKNOLOJİSİ ALANI (SINAVLI) | İngilizce |
12 | Şehit Emin Güner Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 235.0051 | 218.836 | 228.474 | 150 | 30 | 30 | 67.67 | 77.59 | 74,10 | MERKEZ | MAKİNE VE TASARIM TEKNOLOJİSİ ALANI | İngilizce |
13 | Osmancık Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 176.0455 | 172.217 | 183.079 | 120 | 30 | 30 | 99.46 | 99.04 | 97,98 | OSMANCIK | TARIM ALANI | İngilizce |
14 | Osmancık Anadolu İmam Hatip Lisesi | 168.886 | 204.658 | 171.49 | 60 | 30 | 30 | 99.6 | 86.69 | 99,43 | OSMANCIK | FEN VE SOSYAL BİLİMLER PROGRAMI | İngilizce |
15 | Hitit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 175.5769 | 203.488 | 120 | 30 | 99.46 | 87.36 | (**) | MERKEZ | KONAKLAMA VE SEYAHAT HİZMETLERİ ALANI (SINAVLI) | İngilizce | ||
16 | Hitit Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 238.2277 | 219.568 | 90 | 30 | 65.74 | 77.09 | (**) | MERKEZ | YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI (SINAVLI) | İngilizce | ||
17 | TOBB-OSB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 235.8589 | 235.805 | 120 | 30 | 67.18 | 67.03 | 78,95 | MERKEZ | ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI (SINAVLI) | İngilizce | ||
18 | Buharaevler Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 233.6311 | 30 | 68.53 | MERKEZ | ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI | İngilizce | ||||||
19 | Şehit Emin Güner Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi | 253.0873 | 240.536 | 60 | 30 | 57.6 | 64.34 | 67,02 | MERKEZ | ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI | İngilizce |
Çorum Lise Taban Puanları ve Lise Türleri
Çorum lise taban puanları, öğrencilerin tercih döneminde en çok araştırdığı konular arasında yer alır. Çorum genelinde farklı lise türleri bulunmaktadır: Anadolu Lisesi, Meslek Lisesi, Fen Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Sosyal Bilimler Lisesi. Her lise türünün taban puanı ve başarı sıralaması farklılık gösterir. Özellikle Çorum Fen Lisesi ve Çorum Anadolu Liseleri, yüksek yerleştirme puanı gerektiren okullar arasında yer alır. Meslek liseleri ise genellikle daha düşük taban puanla öğrenci kabul eder.
LGS (Liselere Geçiş Sınavı) ve Çorum Yerleştirme Puanları
LGS, merkezi sınav sonuçları üzerinden öğrencilerin lise yerleştirme puanlarını belirler. Bu yerleştirme puanı, okul başarı puanı ve merkezi sınav sonuçlarının birleşimiyle hesaplanır. Çorum lise taban puanları da bu puanlar doğrultusunda şekillenir. Öğrencilerin tercih yaparken başarı sıralamasına ve yüzdelik dilime dikkat etmeleri gerekir. Yüzdelik dilim, öğrencinin Türkiye genelindeki başarısını gösterir ve tercih yapmada önemli bir ölçüttür.
Çorum Anadolu Liseleri ve Fen Liseleri Taban Puanları
Çorum Anadolu Liseleri, genellikle yüksek başarı sıralaması gerektiren liselerdir. Çorum Fen Lisesi ise en yüksek taban puanla öğrenci alan eğitim kurumlarından biridir. Bu okullara yerleşmek için LGS’de elde edilen puanların üst seviyelerde olması gerekir. Çorum Fen Lisesi taban puanları yıllara göre değişiklik gösterebilir ancak başarı sıralamasında hep ilk sıralarda yer alır. Ayrıca, kontenjan doluluk oranları da tercih döneminde göz önünde bulundurulmalıdır.
Çorum Meslek Liseleri ve İmam Hatip Liseleri Taban Puanları
Çorum Meslek Liseleri ve Çorum İmam Hatip Liseleri, bölge bazlı başarı karşılaştırmaları yapıldığında daha geniş kontenjanlara sahiptir ve taban puanları Anadolu ve Fen Liselerine göre daha düşüktür. Bu okullar, özellikle mesleki eğitim almak isteyen öğrenciler için önemli bir tercih seçeneğidir. Yerleştirme puanı ve kontenjan bilgileri Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından e-okul sistemi üzerinden güncel olarak duyurulur.
Geçmiş Yılların Çorum Lise Taban Puanları ve İstatistiksel Veriler
Geçmiş yılların Çorum lise taban puanları ve puan değişimleri, öğrencilerin hangi liselere hangi puan aralığında yerleştiğine dair önemli bilgiler verir. Çorum bölgesi için yapılan öğrenci başarı dağılımı ve kontenjan doluluk oranları, tercih döneminde stratejik kararlar almak için faydalıdır.