Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ve Başarı Sıralamaları
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) taban puanları, başarı sıralaması, kontenjan bilgileri ve puan türüne göre listelenmiş şekilde aşağıdan bulabilirsiniz. Devlet ve vakıf üniversiteleri arasında puan farkları bulunurken, TYT–AYT puanları ve geçmiş yılların verileri tercih stratejilerini belirlemede önemlidir. İşte, ÖSYM ve YÖK Atlas verilerine göre Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) taban puanları ve başarı sıralamaları:
Üniversite | Yıllar | Sıralama | Puan | Kontenjan | YOP Kodu | Puan Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
Fırat Üniversitesi |
2024 2023 2022 2021 |
248.046 Dolmadı Dolmadı Dolmadı |
305,40 Dolmadı Dolmadı Dolmadı |
6+1+0+0+2
--- --- --- |
103910576 | SAY |
Gazi Üniversitesi |
2024 2023 2022 2021 |
259.404 258.011 296.510 293.926 |
301,72 321,09 299,04 249,51 |
21+1+0+0+0
16+1+0+0+0 16+1 16+1 |
104111304 | SAY |
Kocaeli Üniversitesi |
2024 2023 2022 2021 |
295.545 293.353 289.441 298.610 |
291,28 309,61 301,35 248,22 |
19+1+0+0+0
14+1+0+0+0 14+1 14+1 |
106910655 | SAY |
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ve Başarı Sıralaması 2025
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) bölümü başarı sıralaması ve taban puanları, 2025 YKS sonuçlarına göre yeniden şekillenmiştir. Adaylar tercih sürecinde, Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) bölümü en düşük ve en yüksek başarı sıralaması verilerini dikkate alarak tercihlerini optimize edebilir. Özellikle devlet ve vakıf üniversiteleri arasında puan farkları dikkat çekmektedir.
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ve Kontenjan Bilgileri
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) kontenjan bilgileri, üniversite bazında farklılık gösterir. Devlet üniversitelerinde yer alan programlar genellikle daha fazla kontenjana sahipken, vakıf üniversitesi Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) burslu puanları, daha sınırlı kontenjanlar için daha yüksek puanlarla öğrenci alır.
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ve Yerleştirme İstatistikleri
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) yerleştirme istatistikleri, son yıllara ait verilerle değerlendirildiğinde, bölümün sıralama aralığında dalgalanmalar gözlenmektedir. Bu kapsamda, Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) sıralama değişimi, 2025 tercih döneminde kritik bir rol oynayacaktır.
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ve Puan Türü
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) puan türü, sayısal (SAY) şeklindedir. Adayların Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) bölümü için gereken TYT – AYT puanı, hangi sınavlara daha çok odaklanmaları gerektiğini belirler. 2025 YKS Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) bölümü puan analizi, bu türler üzerinden detaylı olarak yapılmalıdır.
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ile Geçmiş Yılların Karşılaştırması
Geçmiş yılların Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) puanları, bölümün zaman içerisindeki popülaritesini ve rekabet seviyesini analiz etmede büyük rol oynar. Adaylar için Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) en düşük puan ve en yüksek puan verileri, risk analizi yaparak tercih listesi oluşturma sürecinde rehberlik eder.
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları İçin ÖSYM ve YÖK Atlas Verileri
ÖSYM ve YÖK Atlas, Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) taban puanları için en güncel ve güvenilir verileri sunar. Bu platformlar üzerinden 2025 yılına ait kontenjanlar, başarı sıralamaları ve yerleştirme bilgileri kolaylıkla erişilebilir hale gelmiştir.
Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) Taban Puanları ile Tercih Dönemi Stratejileri
Üniversite tercihi rehberi, taban puan analizleri ve rehberlik öğretmenlerinin önerileri, adaylara doğru tercih yapmalarında yardımcı olur. Özellikle en düşük puanla öğrenci alan Otomotiv Mühendisliği (M.T.O.K.) bölümü, başarı sıralaması daha yüksek adaylar için stratejik bir seçenektir.